måndag 16 februari 2015

Dagen efter

Ja, inte dagen efter en utekväll alltså utan dagen efter ett löplopp. Vaknade upp med träningsvärk i mage och så har jag lite ont i vänster framlår. Jag har känt av framlåret i ett par dagar nu och jag tänkte faktiskt ta en lugn vecka löparmässigt sett nu för att ge benet en chans att återhämta sig. Ikväll ska jag springa med Raska Fötter-gänget men sedan blir det ett par dagar med bara simning och cykling. Jag vet inte riktigt vad det är som gör ont i framlåret men det släpper när jag blir varm och igår under loppet kände jag ingenting alls. Jag har i alla fall lovat mig själv att bli bättre på att lyssna på kroppen så därför tänker jag löpvila lite för säkerhetsskull. Dessutom blev det inte ett enda simpass förra veckan så det skadar inte med lite extra fokus på simningen denna vecka! 


Hoppas ni får en fin måndag och en riktigt fin start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar