fredag 6 februari 2015

Flyttkaos och träning

Vi håller på och flyttar till en ny lägenhet och just nu går kvällarna åt till att packa flyttlådor. Jag har flyttat ganska många gånger de senaste åren och varje gång blir jag lika förvånad över hur mycket saker jag samlar på mig? Förstår inte varifrån allt kommer. Dessutom glömmer jag mellan varje flytt hur jobbigt det egentligen är att flytta och just nu skulle jag gärna se att flytten var över och vi skulle ha allt färdigt i den nya lägenheten!

Mellan flyttlådorna har jag också hunnit med en del träning. I onsdags tuggade jag intervaller i simbassängen och igår sprang jag intervaller på löpbandet. Jag fortsätter på min korta och snabba intervaller och igår blev det uppvärmning och sedan 3 x 5 x 1 minut. Ställde in löpbandet på 16km/h (03:45min/km) och sedan var det bara att köra. Ett sådant tempo är verkligen utanför min bekvämlighetszon och jag fick kämpa mig igenom de sista fem intervallerna. Men det gick! Korta intervaller brukar inte vara någon favorit men de senaste intervallpassen har varit riktigt roliga! Tiden går så fort och känslan efteråt är ju förstås oslagbar.

Den här fredagen började jag också med löpning. Lite efter kl.6 var jag igång med mitt morgonpass och det märktes nog att det inte blev så lång tid mellan gårdagens intervaller och morgonpasset. Benen var trötta och jag hade inte bråttom någonstans utan sprang med låg puls och låg fart och trots segheten i benen så kändes det som en bra start på fredagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar