lördag 28 februari 2015

Triathlonträning och ett försiktigt långpass

Igår hade jag en riktig bra träning, jag körde på samma koncept som förra fredagen och började med löpning och sedan simmade jag. Igår blev det 9 kilometer löpning och genast från början kände jag att det var en bra dag för löpning. Det kändes mycket lätt och medeltempot sjönk hela tiden utan att jag tänkte på det. Sist och slutligen sprang jag med ett medeltempo på 05:05min/km vilket känns fint samma vecka som jag har haft en förkylning. 

Sen var det dags för simning. 100m + 100m + 200m + 200m + 300m + 300m +400m + 400m där jag använde paddlar varannan intervall. Totalt 2 kilometer simning och efter det här var jag så där skönt trött i precis hela kroppen. En bra start på fredagen helt enkelt! 


Idag var det dags för ett lite längre pass. Jag har missat långpassen de senaste två veckorna så dagens långpass blev "bara" 18 kilometer. Känslan var en helt annan än igår och jag hittade aldrig det där riktiga flytet. 

Och så sist och slutligen en bonusbild på en nyklippt Candy. Helt otroligt hur hon kan se annorlunda ut beroende på hur lång päls hon har! Hon syns ju inte lika mycket i bloggen mera eftersom hon inte är med och springer just nu. Mamma läser främst bloggen för att hon vill se bilder på Candy så jag måste ju ge henne en bild nu och då i alla fall så hon kommer tillbaka hehe!

1 kommentar:

  1. Och visst tycker mamma att nyklippta Candy är fin, och det är bloggskribenten också!

    SvaraRadera