måndag 23 februari 2015

Inte helt okej

Jag hade planerat in en riktigt träningshelg för helgen som gick. Jag var ledig, sambon var bortrest och dessutom var ju brorsan hemma och skulle ha varit träningssällskap så förutsättningarna var perfekta. Men livet ville annorlunda och istället för träningshelg fick jag halsont och stegring. Typiskt! Med andra ord har jag vilat hela helgen istället och jag känner mig ännu inte helt hundra så det lär bli ett par vilodagar till. Träningen får jag ta nya tag med om några dagar!

Om det var en sak som jag lärde mig under tiden då jag hade armen i gips förra året var det att det inte lönar sig att stressa över utebliven träning. Är man sjuk så tränar man inte och så är det med det. Förut blev jag rastlös typ genast jag blev förkyld och bara väntade på att få träna igen. Självklart väntar och längtar jag nu också men jag blir inte lika frustrerad och rastlös längre. Jag hinner nog ändå träna sedan när jag är frisk! Istället utnyttjar jag tiden till att till exempel planera träningsprogram åt mig själv och nu passar jag också på att läsa en bok som jag har varit nyfiken på länge, nämligen Hormonbibeln av Martina Johansson!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar