lördag 21 februari 2015

Triathlonträning

Igår hade jag lyxen att sluta redan klockan 16 och det firades med ett triathlonpass tillsammans med äldsta brorsan som är på besök. Vi började med att springa 8 kilometer och på löpningen kom även pappa med. Löpningen gick helt bra även om det var ganska halt på sina ställen och jag testade mina nya skor som jag köpt tidigare under dagen. Jag bytte skomärken den här gången och nu blev det Brooks Glycerin men mer om det in ett annat inlägg.


Efter löpningen hoppade vi i bassängen och drog av simintervaller. Insim och sedan 10x100m. Fick order av brorsan att köra intervallerna på under 2:10 och det gjorde jag också! De första fem intervallerna gick till och med under 2 minuter men sedan förvandlades min armar till spaghetti och jag fick kämpa riktigt ordentligt under de sista intervallerna för att hålla upp farten! Jag hade i alla fall en grym känsla under simpasset och 2 minuter på 100m är riktigt snabbt för min del så jag var mycket nöjd efter träningspasset! Kul med dubbelpass och jag tror jag ska försöka få in den här typen av pass i framtiden. Skönt att simma direkt efter löpningen och att ha avklarat två träningspass i ett! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar