måndag 2 februari 2015

Vecko- och månadssummering

Igår avslutade jag träningsveckan med ett simpass. 10 x 200m simmade jag igår och växlade mellan paddlar och dolme och sim utan redskap. Hade ett riktigt fint flyt i simningen igår och det känns som om det har hänt någonting i simningen sedan jag fick nött in tvåtaktsspark och jag kommer mig snabbare framåt men med mindre ansträngning och det är ju förstås kul! 

Hela veckans träning landade på dryga 8 timmar träning med 60 kilometer löpning, 2 simpass, 1 cykelpass och 2 corepass. I lördags gick vi ju också in i februari vilket betyder att årets första träningsmånad är över. Januari var riktigt lyckad träningsmässigt sett och min träningsmotivation steg ytterligare efter VO2-max testet som jag gjorde i början av månaden. Det är så bra att ha korrekta pulsvärden att utgå från och det gör också att jag kommer bort från alltför mycket "mellanmjöksträning" och jag har fått till fina intervallpass och lugna långpass varje vecka denna månad. Nu gäller det bara att fortsätta på samma sätt några månader till så kan nog marathonformen bli riktigt bra i år! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar