söndag 29 mars 2015

Långpass som avslutning

Avslutade träningsvecka med ett långpass. 25 kilometer närmare bestämt och det blev det tredje kvalitetspasset denna vecka. Jag skrev ju förra veckan att jag skulle träna mera fokuserat nu och jag har planerat in tre kvalitetspass varje vecka den kommande månaden. Den här veckans kvalitetspass blev förutom dagens långpass onsdagens långa intervaller och så korta intervaller (10x1min) igår på morgonen. Det var mycket nära att de korta intervallerna inte blev av. Så nära att jag hade påbörjat ett meddelande åt Cessi om att vi skulle skippa passet. Det blev nämligen en kortare natt än vad jag är van vid fredag till lördag eftersom vi hade tjejkväll på fredagen och sen spöregnade det dessutom när jag vaknade på lördagmorgon. Där och då lockade det verkligen inte med morgonlöpning! Men jag lade bort telefonen, drog på löparkläderna och tur var väl det för vi fick till ett riktigt bra intervallpass där på morgonen! 

Träningen har känts bra hela veckan och nu ska jag planera in nästa veckas träning och hoppas på samma flyt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar