torsdag 12 mars 2015

Pigga ben

Även om jag noggrant följer upp min träning så är det ibland svårt att förutspå när de där riktigt bra löpardagarna kommer. Igår tränade jag simning på morgonen, jobba ståendes/gåendes 9 timmar och efter det tänkte jag mig en riktigt lugnt myspass på kvällen eftersom jag trodde jag skulle vara trött efter en lång dag. Men nehepp! Benen var superpigga och då är jag snabb att byta fokus. Never waste good legs har länge varit mitt motto och det körde jag på igår också så istället för mysjogg blev det 12 kilometer i 04:55min/km tempo och det kändes så bra hela vägen att jag var riktigt pirrig när jag kom hem! 
Glad över att överraskas av pigga ben!

2 kommentarer:

  1. Detdär med att inte waste good legs låter alldeles fantastiskt bra! Lite som att lyssna på kroppen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut samma som att lyssna på kroppen men det förknippar jag med att ta de lugnt när kroppen känns trött så då är känns never waste good legs roligare ;)

      Radera