söndag 12 april 2015

Bra springvecka och ny cykel

Ja, veckan som gick blev en riktigt bra träningsvecka. I och med ett morgonpass på 10 kilometer idag kom jag mig upp i 73 kilometer löpning denna vecka. På det kan jag ännu plussa två simpass och så lite hemmastyrketräning för bland annat bålen och benen. En bra blandning av intervaller och distans har det blivit och jag är riktigt nöjd över min vecka!

Så småningom kommer jag att trappa ner lite på löpningen (till ca. 50km/vecka) och istället börja susa fram på den här godbiten:

Felt B16

Jag har hela hösten, vintern och våren funderat av och av på ny cykel. Att jag ville uppdatera mig från min gamla racer har jag vetat hela tiden men den stora frågan har varit om jag skulle köpa en ny landsvägscykel eller en triathloncykel. Till slut föll valet på en triathloncykel. Jag skulle bra ha kunnat köra sommarens halv Ironman på en landsvägscykel men jag känner mig själv och jag vet att jag ändå snart skulle ha velat ha en triathloncykel så nu blev det en sådan direkt. Jag fick dessutom förmånen att beställa den via jobbet så då kände jag att jag kunde satsa lite extra och verkligen få en cykel som jag kan ha länge. 

Jag får hem cykeln om ca. två veckor och jag längtar verkligen efter att få komma ut och testa den!

2 kommentarer: