torsdag 9 april 2015

Kom med på På Språng

Sommaren närmar sig och i och med att sommaren börjar så börjar även På Språng igen! Onsdagen 6 maj drar sommarens löpkurs igång och jag drar precis som ifjol fortsättningsgruppen för damer. 

I år kommer alla som deltar ha möjlighet att göra ett nivåtest för att få veta sina aeroba och anaeroba gränser och på så sätt få ut ännu mera av träningarna. Dessutom ska vi ordna skokväll och som vanligt blir det massor av varierande och rolig löpträning varje onsdag hela sommaren. Kom med!  

Ett härligt springgäng efter ett intervallpass förra sommaren

På Språng avslutas alltid med en "hemlig resa" tillsammans med nybörjar- och herrgruppen. Bilden är från fjolårets hemliga resa. 

Hoppas vi ses i maj!

2 kommentarer:

  1. Jag tror nog att jag måste göra ett nytt försök i år! Förra året blev lite flopp för mig då jag aldrig hann på träning. Men det är ju så roligt :) Hur gör man förresten test för aeroba och anaeroba gränser?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul om du kommer med! Det är David som kommer att göra testet så han vet alla detaljer men det går ut på att man springer 1km i gången och mäter mjölksyrenivån i blodet efter varje intervall :)

      Radera