tisdag 28 april 2015

Raska Fötter avslutning och morgonjogg

Igår drog jag vårens sista Raska Fötter för det här härliga gänget:


Backintervaller, löpstyrka och avslutningsvis tävling i jägarvila blev (och tuff) avslutning på en fin kurs. Jag kommer att sakna den energi som det här gänget ger varje måndag men som tur så fortsätter kursen på hösten! Dessutom börjar nästa löpargrupp redan nästa veckas onsdag så jag ska nog klara mig riktigt bra!

Själv fuskade jag ordentligt och deltog bara i uppvärmningen och joggade mellan backintervallerna. Är nog lite trött efter lördagens halvmarathon och intervaller i det här skedet skulle inte ha varit någon bra idé. Fick helt enkelt stå bredvid och heja på istället!


Idag försökte jag snabba på återhämtningen lite och började dagen med en dimmig morgonjogg på 8 kilometer följt av en yoga-för-löpare sekvens. Löpningen kändes nog seg ännu men pulsen var låg och jag var betydligt piggare när jag kom hem igen än när jag gav mig ut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar