måndag 25 maj 2015

Första riktiga villahelgen

Efter att jag slutade jobbet på lördag så körde vi iväg till sommarstugan för första övernattningen för i sommar. Eller jag satt på med bilen till Kvevlax och sedan cyklade jag sista biten. Egentligen hade jag tänkt cykla hela vägen men eftersom vädret hade varit minst sagt ostadigt (regn och storm) hela dagen så ville jag kolla läget lite innan jag cyklade. Från Kvevlax till vår villa är det 38 kilometer och det gick som i ett huj! Regnet hade slutat och iställe sken solen och jag hade medvind hela vägen och det hjälper nog mycket när man cyklar! Det var första gången som jag klarade av att hålla en medelfart på över 30km/h när jag cyklat själv!

Sista vägen fram till villan är grusväg så här tog min cykling slut och pappa kom efter mig. 


Resten av lördagen och söndagen gick åt att njuta av villaliv igen. Så skönt! Pappa och Robbe fixade på nyaste huset på tomten (vi är uppe i fyra hus nu) och jag målade lite och på eftermiddagen sprang jag veckans sista pass. Jag hade bort ett intervallpass denna vecka så jag bestämde mig för pyramidintervaller. 2 kilometer uppvärmning, 1min + 2min + 3min + 4min + 4min + 3min + 2min + 1min och så till sista 2 kilometer nerjogg.  Totalt 10 kilometer löpning och sedan bastubad plus ett snabbt dopp i havet. Underbart! 

Jag hade ju också tänkt inviga min våtdräkt i helgen men det var nog för kallt ännu. Hoppas på nästa helg istället! 


Det känns alltid som om tiden skulle gå mycket långsammare ute vid havet och nu är jag fulladdad med energi igen och redo för en ny jobb- och träningsvecka!

1 kommentar:

  1. Vi är verkligen inte bortskämda med värme och sol just nu! Hoppas det betyder att det finns överflöd av det sen i sommar ;)

    SvaraRadera