torsdag 28 maj 2015

På Språng och morgonjogg

Det blir ordentligt med träningstimmar på onsdagar för min del. Först 15 kilometer transportcykling till Kvevlax, sedan 1,5h löpträning med På Språng och sedan cykling hem igen. Egentligen blir det ju inte mer än 30 kilometer cykling men de där 15 kilometerna hem är ofta riktigt tunga på grund av löpningen före. Igår drog jag ett intervallpass åt deltagarna och även om jag inte tog i allt vad jag orkade så var det nog tufft att cykla hem efter uppvärmning, 5 x 1.30min, 5 x 50sek, 5 x 30sek + styrketräning. Ibland kändes det som om jag stod helt stilla på hemvägen för det blåste dessutom ordentligt motvind...

På Språng gänget iväg på uppvärmning!

Hade ett härligt gäng på 39 damer med mig igår på På Språng och då var det ändå ganska många som var borta. Det kommer att bli många fina löparonsdagar med det här gänget i sommar! 

Idag hade jag bestämt morgonlöpning med start kl.6.15 med Cessi och med tanke på att jag kom hem 21.30 igår så var det kanske inte super smart men vi tog det lugnt och sprang ca. 30 minuter så det gick nog bra fast kroppen kändes ganska trött och stel när vi startade. Dessutom gjorde jag yoga för löpare efter morgonjoggen och det gjorde susen för nu känns benen redan mycket bättre! 

Morgonens fabulösa sällskap, Cessi och Candy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar