söndag 3 maj 2015

Veckosummering

Söndagskväll och jag sammanfattade precis min träningsvecka. 60 kilometer löpning blev det, ett simpass och fem yogapass (korta pass). Gillar verkligen den mjukhet som jag börjar känna i mina muskler av yogan så såhär ska jag försöka att fortsätta! 

Transportspring. Har sprungit transportlöpning tre gånger denna vecka: i onsdags sprang jag hem från min bror efter att ha skött lilla L och i torsdags sprang jag hem från jobbet. Egentligen har jag inte längre än 1,5 kilometer hem från jobbet så det blev en lång omväg för att få till ett riktigt pass. Idag efter jobbet sprang jag veckans tredje transportpass då jag sprang hem till Robbes föräldrar. Riktigt kul att ha ett mål med löppasset och ombytet från jobbkläder till springkläder går på några sekunder eftersom jag kan ha både löpskor och löptajts på jobbet. 


Dagens pass blev 17 kilometer långt och jag körde enligt upplägget 20 minuter uppvärmning, 4 x 10 minuter i 05:00min/km med 3 minuter vila. Förutom att jag blev riktigt törstig mot slutet av passet så kändes löpningen lätt idag! Men det börjar nog vara så varmt nu att det behövs vatten på de längre passen.
Veckans roligaste pass var ändå backintervaller med Cessi igår! Jag sprang dessutom i barfotaskor på första gången på väldigt, väldigt länge och jag hade glömt bort hur sköna de skorna är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar