måndag 1 juni 2015

Ännu en villahelg är förbi

På lördagskväll efter träning och studentkalas körde jag, Robbe och Jonas ut till Bergö villan för att spendera ett dygn där. Vi hade det riktigt lugnt och skönt och vi konstaterade många gånger hur gott det gör att vara ute vid vattnet. 

På söndagsmorgon blev jag väckt ganska tidigt av Candy så jag for iväg på en löprunda så länge de andra sov vidare. Just när jag steg ut genom dörren så började det regna och jag vara nära att gå in igen. Men så kom jag ihåg alla de som sprang årets Stockholm Marathon. Kan alla de springa 42,2 kilometer i regn och vind så ska inte jag heller hoppa över en 8 kilometer morgonjogg på grund av regnet. 


Det var sist och slutligen riktigt skönt att springa i regnet och jag körde fartlek. Lite intervaller mellan elstolpar, lite backintervaller och 2 kilometer i halvmarathon fart. Avslutade passet med ett snabbt dopp i havet eftersom det inte finns rinnande vatten på villan.

Candy vaktade från bryggan hela tiden

På eftermiddagen var det dags för nästa dopp i havet och den här gången gjorde jag det för att få testa min nya våtdräkt. Mätte inte temperaturen i vattnet men gissar på 8-10 grader så det var inte precis varmt. Men med våtdräkt och mössa så gick det riktigt bra! Jag var faktiskt förvånad över hur mycket våtdräkten värmde! 


Simmade bara 10 minuter den här gången så det blev ingen simträning att tala om men det var ändå kul att komma ut och testa. Ser framemot många simpass i sommar ännu och förhoppningsvis blir vattnet varmare ganska snabbt! 

2 kommentarer:

  1. sir bra ut! :) jag å sku vila test men drar me för ti plums i... va ha du under? simdräkt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Had en bikini under jå. Å så had jag faktiskt strumpor å för ja tyckt e va så kallt i tårna ;)

      Radera