lördag 13 juni 2015

Brickträning

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om brickträning, vissa källor tycker det behövs och vissa inte. Själv tycker jag det känns tryggt att ha testat på löpning efter cykling före tävling men samtidigt vet jag att till exempel brorsan gjorde en grym tid på Ironman utan ha tränat brickträning.

Med det sagt så blev det i alla fall en brickträning för min del idag. Började med 90 minuter cykling. Det var perfekta förhållande för cykling; lite molnigt (perfekt för min del som inte ska vara för mycket i solen) och ingen vind. För att få upp lite fart så körde jag 4 x 10 minuter i hårdare tempo och det var härligt att få göra det utan att behöva kämpa i motvind!


Börjar trivas riktigt bra på min Felt! En bekvämare sadel ska jag ännu fixa men annars känns det som om jag hittat en bra körställning!


Efter cyklingen bytte jag shorts och skor och kopplade fast Candy i bältet och så sprang vi iväg. Sprang bara 20 minuter men var riktigt förvånad över hur lätt det kändes! Visserligen ska jag ju springa mycket längre än dagens 4 kilometer på tävling sen men jag gillade känslan av löpning efter cykling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar