måndag 22 juni 2015

En midsommar

Jag och brorsan inledde midsommarfirandet med 53 kilometer transportcykling ut till sommarstugan i torsdags. Det var första gången som jag cyklade tillsammans med brorsan och nu önskar jag ännu mera att han och hans familj skulle flytta tillbaka till Vasa så vi skulle kunna träna oftare tillsammans! Så roligt med cykelsällskap och tiden gick så fort! Dessutom vågade jag trycka på mera när vi cyklade två än när jag är ensam och vi fick till ett riktigt fint cykelpass! Enda missödet var två punka för brorsan men det är sånt som händer. Jag har ännu inte haft punka en endaste gång (ta i trä) och jag hoppas jag slipper också för jag tvivlar på att jag skulle klara av att fixa en punktering själv. 

Punktering nummer 1 


På sommarstugan blev det som vanligt midsommarmiddag och dessutom fick vi träffa familjens nyaste tillskott, nämligen dvärgpudelvalpen Cilla. Det är mina föräldrars nya hund och hon var nog så söt! Hade glömt hur underbar valpdoft är! 


Efter ett dygn på vår sommarstuga med mamma och pappa, syskon, syskonbarn, hundar och en katt så körde jag och Robbe iväg till nästa sommarstuga för att fira midsommar med Robbes systrar + Jonas. Jag hann med två löprundor och två löppass och det är nog så skönt med sommarstuga och närheten till vattnet! Simningen är annars den träningsform som jag tycker att är svårast att få till men när vattnet är några meter bort så är det svårt att inte träna. Både löpningen och simning rullade på riktigt fint i helgen och jag är så nöjd med midsommaren både träningsmässigt och annars också! 

4 veckor kvar till Joroinen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar