fredag 12 juni 2015

Fredagsintervaller

Idag hade Cessi planerat vårt morgonpass och det blev intervaller. Uppvärmning + 400m + 800m + 1200m + 800m + 400m + nerjogg. Egentligen vet jag inte om jag hade återhämtat mig tillräckligt från onsdagens lopp men vi körde ändå! På första intervaller sköt pulsen i höjden och där och då kändes intervaller som allt annat än en bra idé!

Men redan andra intervallen kändes bättre och till slut blev det ett riktigt bra pass! Min intervaller gick i 04:02min/km, 04:24min/km, 04:33min/km, 04:27min/km och 04:13min/km. Egentligen skulle det ha varit bäst om sista intervaller skulle ha gått snabbast men jag tryckt på för mycket på första intervallen och kom mig inte ner i samma hastighet i slutet. 

Återhämtning mellan intervallerna 


Ett ganska kort och bra intervallpass! Härlig start på fredagmorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar