torsdag 11 juni 2015

Hankmoloppet 2015

Igår sprang jag och nästan 200 andra Hankmoloppet. Jag har bara sprungit Hankmloppet en gång tidigare och det var 2010 och jag hade glömt bort hur tekniskt svårt loppet är. Och tur är väl det för skulle jag ha kommit ihåg hur mycket rötter och stenar det fanns så skulle jag aldrig ha vågat delta i år igen! Jag har ju skrivit tidigare om hur rädd jag är för i princip allt annat underlag än asfalt sen förra sommarens olycka och jag brukar hålla mig långt borta från stigar.

Men jag är super glad att jag glömmer så fort för Hankmoloppet var hur roligt som helst! Man kan välja mellan 7 eller 11,5 kilometer och största delen av loppet går i skogen. Jag sprang 7 kilometer igår eftersom jag gärna ville kunna jämföra mitt resultat från 2010 då jag också sprang den kortare sträckan. 


Också Cessi var med och sprang och gissa om jag var överlycklig över att hon var med? Vi har tränat så länge tillsammans och nu tävlar vi också, så kul! 


Dessutom var också en stor grupp med På Språng damer med och sprang och de gjorde alla jätte fina resultat! Löpglädje när den är som bäst! 


Själva löpningen gick också riktigt fint igår! Kände mig stark, speciellt i uppförsbackarna hittade jag en härlig kraft i benen och sprang i mål på 30min51sek vilket är 3 minuter snabbare än min tid från 2010. Ibland blev jag rädd för att ramla och då sänktes farten direkt men för det mesta kunde jag hålla undan de tankarna och bara trycka på. 

Idag startade jag upp dagen med en morgonjogg på 7 kilometer för att lite känna hur benen mår efter gårdagen och det kändes bra. Lite trött och stel, antagligen mest på grund av att jag varken joggade ner eller stretchade igår efter loppet men annars var allt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar