onsdag 17 juni 2015

Pappa och dotter löpning

Ibland behöver man en timmes löpning med pappa istället för en tävling!

Igår hade jag tänkt springa Skatilarundeln som är ett motionslopp här i närheten men sist och slutligen blev det inget lopp för min del. Sov dåligt ännu en natt och när jobbdagen närmade sig sitt slut så kände jag bara "nej, jag orkar iiiinteeee". Energin var nere på noll och jag hade ingen lust alls att tävla. Skulle det ha varit någon viktig tävling så skulle jag ha åkt i alla fall men nu bytte jag med gott samvete ut loppet mot en träningsrunda med pappa istället! 


Vi sprang just under en timme och för min del blev det 11 kilometer löpning. Vi skulle ta det riktigt lugnt men pappa hade bråttom och sist och slutligen blev farten bara högre och högre desto längre vi sprang så det blev ett riktigt bra progressivt pass! Jag och pappa har inte fått in något gemensamt pass på ganska länge nu så det var extra kul att springa tillsammans igår kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar