onsdag 24 juni 2015

Semesterlugnet börjar infinna sig

Jag är några dagar in på min semester men jag har ändå inte fattat att jag faktiskt är ledig. Är så van vid att passa tider att det inte går ur kroppen direkt men jag försöker ta det så lugnt som möjligt och försöker njuta av att göra ingenting så gott det går. 

Före semestern så såg jag framför mig hur jag skulle träna på morgonen men hittills har det faktiskt inte blivit ett enda morgonpass. Istället har jag sovit längre än vanligt (även om jag ännu vaknar första gången kl.6 av mig själv) och njutit av riktigt långa och slöa morgnar här hemma. Får se om jag kommer igång med morgonträningen senare under semestern. Om inte, så hinner jag nog med morgonträning sedan när jobbet drar igång igen! 

Hittills har jag hunnit med löpning, brickpass plus yoga här hemma denna vecka. Gårdagens brickpass bestod av 90 minuter cykling, innehållande 4 x 10 minuter snabb cykling, och så 30 minuter löpning på det. Kände mig riktigt snabb på cykeln igår och det var lätt att hålla över 30km/h på alla fyra intervaller! Löpningen kändes också bra förutom att jag har lite ont i utsidan av höger vrist. Jag tror jag vet vad det beror på men ännu har jag inte hittat vad jag ska göra åt det. När jag var liten stukade jag foten lite nu och då och det här är samma smärta och jag tror det kommer av att jag ofta står och vrider fötterna inåt på jobbet. Jag står alltså nu och då på utsidan (!) av foten och det säger ju sig självt att det inte är speciellt bra för fötterna. Vet inte helst varför jag gör det men det är en dålig vana jag har... 

Ska testa att tejpa min fot själv nu och hjälper inte det så blir jag väl så illa tvungen att vila några dar från löpningen. 

Igår hade vi riktigt efterlängtad sommarvärme här i Vasa och jag och Candy avslutade löprundan nere vid havet. Där och då kändes det verkligen som sommar och som semester! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar