torsdag 25 juni 2015

Tävlingsplaner för resten av året

Som ni alla som läser den här bloggen så är halv ironman i Joroinen den största tävlingen som jag ska delta i under det här året och det blir 18 juli. Men sen då?

- Om bara lite över en vecka så tänkte jag och Cessi delta i ett kortare triathlonlopp som ordnas här i närheten och den tävlingen räknar jag som en bra uppvärmning inför Joroinen. Har ännu inte bestämt mig om jag ska köra den längre (400m+43km+10km) eller den kortare (400m+21,5km+5km) sträckan men det får vi se nästa vecka! 

- 22 augusti ordnas Sun City Triathlon här i Vasa och där ska jag absolut vara med! Missade förra årets tävling på grund av att jag hade armen i gips så nu ska jag helt klart tävla istället för att heja på från sidan!

- 5 september tänker jag springa halv- eller hel marathon i Vasa beroende på hur löpformen känns. Har bara bra minnen från Vasa marathon så det här loppet ser jag framemot!

- Höstmarathon. Springer jag inte hel marathon i Vasa så blir det någon annanstans i Finland under hösten. Längtar så till att få känna den riktiga marathonkänslan igen!  Som tur finns det många marathonlopp att välja mellan också senare på hösten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar