tisdag 30 juni 2015

Träningsflyt

Hej på er. Bloggen lämnar orörd lite oftare än vanligt just nu och det beror för det mesta på att jag befinner mig ute på villan. Orkar aldrig dra med datorn till villan och att blogga från telefonen lockar inte.

Är inne i ett riktigt fint träningsflyt just nu och förra veckan blev det 11,5 timmar träning. Planen är att träna hårt ännu i två veckor före det är dags att lätta på träningen sista veckan innan Joroinen. Egentligen är det race-week denna vecka också eftersom jag ska vara med i en triathlontävling nu på lördag men den här veckan tränar jag ändå på som vanligt. Eftersom lördagens tävling mest är en testa-på-inför-Joroinen-tävling så är det inte hela världen om jag kommer med lite sega ben. 



I helgen testade jag för första gången att simma 1,9 kilometer i öppet vatten. Simmade av och an längs med strandkanten och nu vet jag att jag klarar simsträckan också utan problem! Skönt att ha testat alla distanser före tävlingsdagen. 


Idag började jag morgonen med en morgonjogg på 7 kilometer. Så skönt och vristen känns helt ok. Spolar av den med kallt vatten/står i kallt vatten efter varje löppass och det verkar funka ganska bra. Efter Joroinen har jag planerat att ta en vilovecka från träningen så nu hoppas jag bara på att den håller fram tills dess. Det var så otroligt skönt att springa imorse även om det inte blev så långt pass. Älskar känslan av att hela dagen framför mig efter träningen och idag var Candy riktigt på hugget så det var extra roligt att springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar