måndag 15 juni 2015

Tröttmössa

När klockan ringde idag så kändes det som om jag inte sovit alls. Det stämmer ju förstås inte men jag hade svårt att hitta sömnen igår och vände mig själv, vände kudden, vände täcket osv. innan jag somnade igår.

Släpade mig på något sätt upp ur sängen och in löparkläderna. Tänkte att jag nog vaknar till när jag väl är ute men nja, idag kändes löpningen seg från början till slut. Kom mig igenom mina 10 kilometer med något som kändes som sirap i benen. Sådana här gånger tycker jag att det funkar bäst att bara tänka på något annat. Fokusera på vad som helst annat än att det är tungt och bara låta benen jobba på. Förr eller senare är man hemma igen.

Avslutade löpningen med 20 minuter yoga. Skönt! 



Vi spenderade största delen av helgen ute vid villan och igår gjorde jag mitt första riktiga simpass utomhus. Vet inte vad det var för grader i vattnet men efter bara några minuter i vattnet så kände jag inte av kylan mer och kunde simma 1,2 kilometer utan att frysa alls. I början kändes simningen lite ryckig men efter en stund fick jag in ett riktigt fint flyt och det var så kul att simma på riktigt utomhus! I slutet av den här veckan får jag semester och då kommer jag att vara mycket vid villan och det ska bli så skönt att ha möjlighet att simträna när jag vill! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar