måndag 17 augusti 2015

Helgens träning och njutning

Just nu känns träningen så himla lätt att passa in utan att den tar tid från något annat som jag vill/måste göra. Som på lördag cyklade jag 1,5 timme på morgonen före jobbet och sedan for vi raka vägen ut till Bergö villan efter jobbet och jag fick njuta av kvällen utan att behöva fundera på träningen. Själva cyklingen gick visserligen ovanligt trögt men så är det ibland. 


Söndagen var en av de finaste dagarna på hela sommaren och jag, Robbe och Jonas (och Candy) njöt av dagen ute på sjön. Augusti levererar verkligen i år! 

Efter vårt sjöäventyr var det dags för helgen andra pass: 17 kilometer löpning i lugnt tempo. Eftersom vi hade allt annat än bråttom tillbaka till stan så sprang jag passet på Bergö. Upptäckte små skogsvägar och det var riktigt härligt ändå tills jag var några centimeter ifrån att trampa på en huggorm! Efter det återvände jag till asfalten och höll mig där tills passet var slut... Löpningen kändes lätt och fin igår men så springer jag ju också på låg puls. De flesta pass tar längre än vanligt men jag har faktiskt kunna släppa tanken på tempo nu! Litar på att jag kommer att få springa hårt längre fram och då med en grundkondition som är ännu bättre än vad den har varit tidigare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar