tisdag 25 augusti 2015

Triathlonsäsongen avslutad

Lördagens tävling blir min sista triathlontävling för i år och det känns som om Sun City Triathlon var en fin avslutning! Någon löptävling ska jag ännu delta i under hösten/vintern men jag vet ännu inte när och var. 

Hann med fyra triathlontävlingar den här sommaren:

1. Alajärvi triathlon 4.7: 200m simning - 21.5km cykling - 5km löpning. Tid 1h17min och en andra plats i damklassen.


2. Joroinen halvironman 18.7: 1,9km simning - 90km cykling - 21,1km löpning. Tid: 5h31min och fjortonde plats av 49 deltagare i min klass.


3. Seljes Triathlon 29.7: 200m simning - 10km cykling - 5km löpning. Tid: 54min10sek. Vinst i damklassen.
 

4. Sun City Triathlon 22.8: 400m simning - 20km cykling - 5km löpning. Tid: 1h12min, tredje plats i damklassen. 


Mest nöjd är jag över min prestation i Joroinen. Tvivlade på att jag skulle klara en halv ironman och det var en fantastisk känsla att gå i mål! 

Triathlontävlingarna har varit roligare än vad jag någonsin trott och jag är så glad att jag vågade anmäla mig till Joroinen så att jag kom igång med triathlonträningen. Längtar till nästa sommar men nu ska marathonträningen få ta mest plats. Längtar till att gå i mål på ett marathon igen också! 

1 kommentar:

  1. Det var ingen dålig säsong det, jag är imponerad.
    Inspirerande läsning :-)

    SvaraRadera