tisdag 15 september 2015

En tisdagsupdate

Mina dagar rullar på nu och jag börjar få in rutin med mina nya jobbtider. Får lära mig massor med nytt varje dag och det märks för på nätterna sover jag som om jag skulle vara i koma, vet inte hur många gånger sambon har fått putta på mig på morgonen för jag vaknar inte helst när min väckarklocka ringer bredvid mitt huvud! Hittills har jag ändå kommit mig ur sängen varje morgon och också kommit mig ut på mina inplanerade morgonpass. 


I helgen hade jag långpass på schemat och jag fick sällskap av Aino som är en tjej som lärt känna via triathlonvärlden. Hon är en grym triathlet och vi sprang dryga 22 kilometer tillsammans. Riktigt kul med sällskap och två timmar löpning gick mycket snabbare när vi var två än om jag skulle ha sprungit ensam. 

Mina måndagar ser likadana ut hela hösten: först riktiga jobbet och sedan mitt extraknäck: Raska Fötter! Igår fokuserade vi på stegfrekvens och löpteknik före deltagarna fick springa korta intervaller (min egen träning gjorde jag på morgonen) och som vanligt var det en riktigt fin måndagskväll i löpskorna. Att dra löpargrupper är nog världens bästa extraknäck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar