lördag 12 september 2015

Ett litet steg utanför komfortzonen

Igår fick jag än en gång bevis på att det ibland är bra att ha någon som säger till en vad man ska göra för då kanske man vågar ta det där lilla, jobbiga steget ut från ens komfortzon. Det är också en av de vanligaste kommentarerna jag får på mina löparkurser "oj det här skulle jag nog inte ha gjort på egen hand" och jag tycker det är lika roligt varje gång att få deltagarna att testa något nytt och dessutom utmana sig själva. 

Men igår var det alltså jag själv som fick mig en liten utmaning och den fick jag genom mitt marathonprogram. På schemat stod 9 x 5 minuters drag. För det första så skulle jag aldrig ha planerat in nio intervaller åt mig själv. Alltid 8 eller 10 i så fall. Man kan ju inte springa ojämnt antal! 

För det andra så blir det ett ordentligt långt pass när man räknar in uppvärmning, intervallerna, joggvilan och nerjogg. Gårdagens pass blev 15 kilometer och jag springer nog väldigt sällan så långa intervallpass om jag gör upp schemat själv.  Igår var jag dessutom ganska trött efter första veckan på nya jobbet och hade nästan lite lust att byta ut passet mot en mysjogg istället. Men det gjorde jag inte! Som tur! Löpkänslan fanns där igår och det var ett riktigt bra pass även om det var längre än vad jag är van vid! Tack coachen för det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar