onsdag 21 oktober 2015

Motivation

Roligt hur motivationen till träningen kan variera så från dag till dag. För det mesta funderar jag faktiskt inte helst på om jag är motiverad att springa eller inte utan jag bara kör på. Följer mitt träningsschema och det räcker som motivation för mig. Men igår när jag skulle ut och springa efter jobbet så fanns det verkligen noll motivation. Redan på jobbet hade jag känslan av att jag bara vill åka raka vägen hem till soffan. Tyckte att jag kände mig trött och gissade att det skulle bli ett segt pass...

Men ibland lönar sig det att bara köra! Snörde nämligen på mig skorna i alla fall och väl ute så överraskades jag av pigga ben och låg puls. 12 kilometer i stegrande fart stod på schemat och jag kände mig så stark! Kraft i steget och en lugn andning. Så härligt! 


På tal om motivation så har min simmotivation varit totalt bortblåst ända sedan jag avlutade utomhusträningen. Jag trivdes så med att simma i öppet vatten att jag inte har kunnat förmå mig att ta upp simhallsträningen igen. Önskar att det skulle gå att simma utomhus året om! 

Har nog planerat in simträning flera gånger men inte kommit mig iväg en enda gång. Har klurat lite på hur jag ska hitta motivationen igen och till sist beställde jag en ny simdräkt! Nya träningskläder funkar alltid som morot för mig och idag fick jag hem min nya färgklick! Den är från TYR och så fin! 


Nu hoppas jag att den gör så att jag kommer mig iväg till simhallen också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar